YOU GIVE LOVE A BAD NAME

Känner mig så otrolig pepp, men samtidigt seg som en snigel? :S
.
Imorse blev andra nationella provet klart i matte, kändes sådär, men nu har vi bara den muntliga delen kvar i matte. Undra hur den blir! :) för er som inte vet är matte mitt svaga ämne. Har rätt så svårt i det, har kämpat
sååå sjukt mycket med den, och faktiskt nått mitt mål - G, ett starkt G ! :D Det har varit mitt mål hela högstadie tiden och jag har fightas med den. Förstod nada...nada.. och åter nada.
Lixom varför man skulle man kunna något i stil med x+(1-x) = Blablablablablaa.. Men nu kan jag det med!
Tack vare att jag fick gå hos min mammas gamla mattelärare på fridtiden, som är så sjukt bra på att förklara saker och ting, så lättsam att prata med, det var helt klart värt att gå hem till henne 1 gång i veckan. Hon är helt klart bäst, senare fick vi även en ny mattelärare, och hon har faktiskt också hjälp till en hel del! Hon försöker att hjälpa och förklara för mig, kan ni tänka hur det såg ut innan allt det?..
.
Jag - jag behöver hjälp med den här..
Förra läraren - äh, hoppa över den.
Jag - den här med.. jag klarar ju inte av den andra om jag inte klarar den första lätta?
Förra läraren - hoppa över allt du inte kan.
Jag - okey.... men..
.
Andra gånger :
Jag - kan du förklara den här?
Förra lärare - javisst, hababalalalalvhahakalf, förstår du nu?
Jag - ehh, nae? :/
Förra läraren - äh skit i den då.
jag - huuumm.. 'känner mig otroligt dum'
.
Ni kan ju förstå hur mycket jag lärde mig då.. Inget. Ett STORT IG, fick en liten kommentar av läraren,
" Du skriver iallfall prydligt och fint "
.
Och där satt jag och nästan hållde på att börja tjuta eftersom jag pluggat hemma MASSOR men ändå failat.
När mamma och pappa ville hjälpa till blev jag bara sur på dom, jag gör lixom alla andra mina läxor själv.
Och det är bara matte som inte funkar. Men nu gör den det och tack och lov för att det släppte lite. Men som sagt hade aldrig klarat det utan min privat mattelärare, nu går t.o.m en annan kompis till mig där vilket är super :D
.
Börjar där igen när gymnasiet börjar!
.
.
/ Osmarta Lovisa!

Kommentarer
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-05-15 @ 17:08:16
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: Idaline

Har också svårt i matte! Inte kul :p

Vore superduper glad om du ville besöka min blogg och kanske kommentera?<33

2012-05-15 @ 22:26:25
URL: http://horsefire.blogg.se/
Postat av: Wilma

Du är ju grym på matte nu ju!

2012-05-16 @ 14:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0