Dagens ridlektion.

Gick skit bra! Fick massa beröm idag, hästen jag red är fortfarande rätt så grön men snäll. Dock väldigt pigg så spöt var absolut ingen idé att ha kvar i handen. Haha! Men jag kämpade som en liten ekorre, så det gav resultat! Hästen känns så himla fin, men man måste hjälpa till så oerhört mycket hela tiden. För hon gör det inte gratis, och har inte riktigt orken till att bjuda frammåt helt själv ännu. Vet inte hur jag ska förklara det på ett bra sätt, hoppas att ni förstår vad jag menar :) Det enda missödet var väl att jag ville till höger och hästen till vänster, åkte lite på sniskan där men inget mer med det, känns att jag inte är van att rida 'smala' hästar! Ett varmblod på en 170 jao.. Hon känns ju hög men inte stor ;) Tycker iallafall att hästen är rolig att rida då det inte är en vanlig ridskolehäst, för hon är snabbast av dom alla. Typiskt travare, fast dom kan dom med! anyway nöjd över hästen och mig själv idag, vi har varit jätte duktiga idag. Jag har fått så mycket beröm idag om hur duktig jag är, alltid kul :')
.
Görda har fått så mycket beröm idag och bittit ihop, även att jag berömmer henne mycket hela tiden, så fort hon gör rätt, har jag också fått beröm över idag, beröm över att ha gett beröm, komiskt ;) Men på tal om beröm, jag berömer mest med rösten och liten klapp på halsen, men jag 'dunkar' sällan handen på hästens hals utan drar handen över hästens hals, det faller mig mest i smaken. Men framför allt rösten, kände mig som en liten bebis idag, duktig cheyaaa, braa, dutti häst, jaaaa braaaa, såååjjaaa dutti. Jag blir så himla tutti gulli.. men det funkar och man får en sådan härlig känsla när man rider. Som om jag och hästen blir mer sammanspelta. Vet ni? vissa dagar vägrar Viktor att fatta galopp. Totalt sten vägrar. Det går inte. Då kommer jag fram i trav och säger med rösten galopp och vad tror ni han gör då? jo fattar galopp och självklart rätt galopp på det med! Det är  l y c k a må jag säga :)
.
Ridlektionen gick ut på att träna slutna och att hästen skulle fatta rätt galopp. Vi red utan stigbyglar vilket var skit jobbigt, görda har ju så små och lätta steg så, men det sjönk in efter ett tag. Men fy så trött jag blev. Usch!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0