vad hände igår lovisa?

Jo jag och Bella hjälpte faktiskt till Leena med ridskolan igår! Fick också rida min lilla älskade prinssesa Snerra, och Bella fick rida Dofri, som är doffe i mina ögon ♥ Det är ju så himla roligt att tölta, förstår inte varför jag inte håller på med isisar istället.. men no no no. Och ni islandshäst älskare - jag har inga fördommar mot dom så ni vet. Vet ju att det är rätt mycket diskussioner kring just islandshästar nu, att dom inte kan hoppa, att dom bara ska gå i skogen, och att dom är så och så och kan inte det och det. Men jo, en islandshäst kan hoppa, alla hästar kan hoppa, det är ju som vilken c ponny som helst ju? Bara det att tex. Leenas islandshästar kan inte hoppa, eller dom kommer över men dom hoppar inte med bra teknik, dom är inte lärda till att hoppa. Hade någon tränat dom från första början då skulle dom fått in tekniken, det är ju som vilken häst som helst ju. Däremot Emelies isis som är rätt så ung den har hon löshoppat upp till 120 eller 130, men det jag egentligen vill säga är att hon är med från början och då är det lättare för hästen att bli bra. Träning ger färdighet. Typ det jag ville säga angående detta ;)
.
Visste ni att det finns jätte stora islandshästar? som är över 150? en sådan skulle man ha att tävla med, haha (y)
Ett ex. hästen är ca 155 - 160, det ni! Bilden är givetvis tagen från google :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0