Ridlektion på Gördis!

Idag så red vi ut, jag fick rida en rätt så ny häst på ridskolan som heter Gördis som är en gammal travare.
Dock så skulle jag själv chansat på att hon var ett halvblod, alltså i utseendet, då hon är rätt så grov för att vara ett varmblod, en sak är säker.. skulle aldrig gissat på att hon var ett varmblod! Lixom så stor skillnad till Neppe och Tina. Men det finns ju olika varianter av dom. Vilket jag inte är så insatt i .. Hon var pigg och framåt och väldigt lugn och snäll, fast jag gillar inte hennes sadel! usch och fy och blä. Men efter 10 minuter tänkte jag inte på den konstiga sadeln, det var svårare att rida in sig på sadeln än på hästen, haha. Eftersom att goldie, tror jag det var blev lite halt rätt så snabbt efter vi galopperat så blev det inte så mycket galopp efter det, utan mest trav vilket passade utmärk då jag verkligen kunde känna på henne. Hennes trav var väl helt okej, lite travar trav fast inte så mycket.
.
Hon kändes faktiskt jätte fin och var fin och känslig i munnen och gick super fint i form! Sedan var hon ju också rätt så klumpig också den stora damen på 170 cm. Hon snubblade till rätt ofta, gled på gräset oså. Men hon var helt oberörd över det, hon är väl van ;) Hon påminer lite om Viktor idag, alla hästar framför hoppar till, för något spöke eller så men hon varken stanna eller hoppa till. Sedan var dom inte så speciellt lika må jag säga:D Vi travde av i ca 5-10 minuter i paddocken och hon var ju ännu puggare i paddocken än ute, lilla knas häst! Brukar ju vara tvärt om.
Iallfall med ridskolehästarna. Är helt klart nöjd över dagen, och det ska bli riktigt kul att rida henne nästa vecka!
Då skulle vi iallafall rida i paddocken, hoppas på att jag får med mig någon som kan fotta. Alltid kul med bilder.
.
Skulle verkligen vilja ha en stor terräng bana som denna! Vem vet kanske blir att fixa till fältet lite..
ska höra med mina flickor någon dag snart ♥

Kommentarer
Postat av: Ebba Paulsrud

Sv: TACK, visst är han!Din var inte så tokig den heller ;)

2012-05-03 @ 22:02:52
URL: http://amandaochebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0