Dagens ridlektion! :D

Idag tyckte Görda att livet var allt bra jobbigt, även jag då vi red mycket på volt idag och eftersom hon är ruskigt pigg och snabb och stor så hinner vi ifatt alla på nolltid. Så när vi skulle trava på volt var jag tvungen att byta plats tusentals gånger, egentligen ska vi träna på att anpassa oss så att alla får plats men med Görda så är det svårt! Så det var iallfall mycket förståligt av min ridlärare att jag bytte plats the hole time.. Dock tyckte jag inte att det var så jätte roligt pass pga. av det.. Eftersom så fort vi fick ett bra tempo kom det en häst rumpa framför oss. ;)
.
Har ridit Gördis tre gånger nu, och det är fortfarande svårt att sitta i hennes trav. Herregud vad det guppar, hon har rätt så långa steg och tar tusen steg hela tiden hela tiden, känns verkligen konstigt. Fast det gick bättre för mig att anpassa mig till henne förra gången, men det var nog för att vi red utan stigbyglar så jag sjönk ner i sadeln ordentligt. Eller så var det helt enkelt för att jag red Maya sist.. lite skillnad till häst. ;) vem vet..
.
.
Tänk er hästen smal. MUMS /Lovisa

Kommentarer
Postat av: Wilma

mums? tänker du äta upp henne? :O

2012-05-17 @ 22:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0