Dagen och det ni har missat..

Känner att vi tappar mer och mer läsare nu. Men det är ju inte så konstigt med tanke på att vi inte bloggar så flitligt.
Men any way, idag har det varit suuuper väder här! Sjukt varmt, fast det har det ju varit strort sett hela veckan. Men idag var det väldigt väldigt varmt, så efter skolan stack jag och Amanda och Wilma och bada i Klarsjön, en sjö som ligger ca 10 bort med bil. Och det var hur skönt som helst , och det gick att bada, simma omkring, dyka ja vad som helst det var så skönt i vattnet. Lixomd det vart inte bara ett dopp som vi hade tänkt oss ;)
Nu är det verkligen sommar! ♥ Imorgon kanske det inte skulle bli lika fint, men om så ska vi försöka bada med hästarna! Vem tror ni kommer få ner sin häst? haha, hoppas på att Viktor inte är så feg, för ibland blir även han det!
Men men, kul ska det bli och blir nog barbacka sådana fall :)
.
Nu har jag precis kommit hem från China resturangen med min familj, det var super gott!
Men det var så mäktigt, så tog faktiskt med mig kycklingen (resten åt jag upp, hehe) i en liten låda. :)
Lixom vadddåååådååå? man kan ju inte slänga åtta hela? Det kan man ju ta med till stallet som matsäck imorn. ;)
.
I onsdags hade jag även ridlektion som vanligt, Wilma var med och fota! Blev jätte fina bilder, bara synd att jag fick den hästen jag fick då han inte riktigt går fram fram , så fick redan ett uppgift från början av min ridlärare, att inte arbeta honom och istället få lite fart på gammel gubben och försöka få honom att bli possetiv till det! Så så fick det bli. Då han är väldigt stel och blir ännu segare när man ska arbeta honom, plus så var det varmt. Men han blev givetvis mjukare mot slutet, då han är en häst som tar ett tag att arbeta igenom. Men any way kommer lite mys pys bilder på oss senare. Har en plan tilll nästa gång fast först är det teori vecka, och en röd dag. Så det är ett tag kvar men då hade jag tänkt mig att verkligen få fram honom den första kvarten helt utan krav, sedan arbeta igenom honom ordentligt och nogrant. Från tå till topp, haha :-) Tror det kommer gå super, för hade jag krävt att han skulle gå i form mot slutet så hade han gjort det helt klart, då jag 'kände' lite på honom då och då.
.
.
Friterad kyckling med ris och jordnötsås, Dock är min hemma gjorda jordnötsås ännu godare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0