dagen i stallet.

Började med att smörja hackamoret sedan kom bella och då tog vi in Viktor och började borsta honom. Sedan när det kom till ridningen var han stel som pinne. Så fokuserade på att lösgöra honom, han vart ju lite bättre men jag vet inte vad jag ska säga. Han är ju så svår när han är så här, förstår mig verkligen inte på honom ibland. Det är som att han är stum i hela munnen? Så efter ett tag så blev jag trött och så fick bella hoppa upp på honom, och hon sa genast att hon förstår vad jag menar! Så är iallafall inte ensam om att känna så, haha. Hon fortsatte med att försöka lösgöra honom, hon fick styra in honom i staketet flera gånger för att han inte lyssnande.. men det blev väl lite bättre. Sedan så hade jag egentligen tänkt att skritta av honom då, men läste på en blogg för någon dag sedan att hon rider sin häst så länge som behövs. Det får ta hur många timmar som helst bara den bjuder på. Så hade det i baktankarna med. Han blev faktiskt lite mer lösgjord! Sedan så gav jag mig där i slutet då vi kände att han inte kommer att gå så mycket bättre idag. Men han var endå duktig idag min lilla pojk! Är så nöjd över honom endå. :)
.
Sedan tömkörde bella sin ponny lilli i blåsten, och sedan gick vi tillbaka till mitt stall. Tyvärr fanns det ingen häst som behövde motioneras eller så. Då alla hästar som inte är privat gått en gång idag, vilket var synd. Men fick iaf borsta freyja och Snerra, gosa lite med floki och gå ut med dom till hagen och ge dom lite mat. Sedan så gick Viktor även med på handikapps gruppen sen på eftermiddagen. Han är så snäll.. när han vill! ;)
.
Vi tog in Garpur, leenas första egna Islandshäst som hon haft sedan hon var liten. Han är väldigt gammal! Men så länge han han äter gräs och ser glad ut får han gå kvar. Sen tog vi ut honom på ridbanan och så gick vi över några bommar med honom eftersom han mini-släpar sitt ena bakben, och då får han träna på att lyfta på det! Och han släpade det mindre efter övningarna än innan.
.
Sist och inte minst tog vi in Emelies fina häst Leiknir som jag upptäckte hade en stor personlighet utan att jag behövde rida honom. Han var så lugn, lunkade på saaakta genom hagen, lite fundersam varför vi kom och tog in honom. Men det gick så bra så. Sedan borstade vi honom läääääääääänge och han vart så ren och bara glängste. Han tog tag i manborsten utan att vi märkte det och släppte den framför mig. Ett tecken till att han vill att jag ska reda ut hans man? haha. Så söt! Han var även suuuuper len som en liten bebis. När vi gick för att lämna honom klappde Bella några andra hästar, och jag skulle gå tillbaka till grinden och han följer efter mig försiktigt och såg glad ut, jag går mot ett annat håll, han efter, byter varv, han följer efter, backar, han backar.:)
Så sjukt söt. Desutom är han ju faktiskt otroligt fin! Hans trav är ju to die for ♥
.
En välborstad buskille, som posade direkt när mobil kameran åkte upp! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0