Presentation- Ida!

Det här med att presentera mej är jag sjukt dålig på, men ska försöka få till nåt bra!
Jag heter alltså Ida Rocksjö, och är 15 år gammal.
Jag bor i en liten håla vid namn ölmstad/Gränna!
Hemma hos mej är hästintresset stort, alla utan min bror är hästintresserade i min familj!
Vi har 5 hästar, varav 4 stycken är våra.
Våran lilla shettis fick sorgligt nog åka upp till trapalanda för nån vecka sen, vila i frid min fina vän. <3
.
.
Jag har en egen häst, som heter Sigge, en d-ponny på 6 år!
Och en nordis som är "min" också, eller, jag som rider och tar hand om honom, så han blir i stort sett som min egen.
Han heter iallafall Loke, och blir 8 i år!
.
Mer om Sigge!
Eller, han heter igentligen Seagrams Refinement, men kallas Sigge!
Honom har jag haft sen han var 3 år, alltså i 3 år, sen jag var 12.
Sigge är en korsningponny, halvblod/haflinger!
Han har ett väldans humör, o kan vara hur gullig som helst ibland, eller raka motsatsen.
Med hjälp av tränare har jag ridit in honom själv, vi har gjort enorma framsteg tycker jag, från att knappt sett bommar, till att hoppa enstaka hinder på 1.20 m, och hoppa stadiga LC banor!
Dressyren är något vi håller på att jobba med, i traven går det bra, men han orkar inte bära sej i galoppen, men vi jobbar somsagt på det.
Just nu satsar jag inte alls på att tävla, mest träning och ha roligt med honom framförallt!
.
några bilder på Sigge!
Här är mamma och Sigge, han var kanske 3-4 år, precis i början alltså.
Sigge i somras :)
.
.
Mer om Loke!
Loke är ju somsagt en nordsvensk valack på 8 år, som vi köpte som hingst vid 3 års ålder tror jag det var!
Han är världens goaste och snällste häst, helt ärligt.
Har aldrig träffat en snällare häst, skulle aldrig bitas eller sparkas, med flit då.
Loke har i större delen av sitt liv gått som körhäst, gör det fortfarande, men rids mest!
"började" rida honom nu i november förra året, mer ordentligt!
Red honom innan också, men inte alls ofta, red ut nån gång ibland.
Han har utveklats så sjukt mycket under bara några månader, är så stolt över honom!
Under den senaste tiden har vi mest satsat på att rida ut, eftersom det inte funkat ALLS innan.
Men nu går det betydligt bättre, tills vi möter människor, som han är livrädd för, varför vet jag inte, men han är verkligen livrädd för människor han inte träffat innan, mest män.
Men det jobbar vi mycket på!
Jag har också börjat hoppa honom, det har han nästan aldrig gjort innan, men nu hoppar vi hinder på iallafall 60 cm!
Vi håller också på med trickträning, det tycker han är jättekul.
Och han är ett sånt godismonster, så han gör allt han kan så fort han ser godis, haha!
I nuläget kan han buga, hov från marken och uppsuttet, och vi håller på med kompliment, som han gått ner i en gång.
.
Lite bilder på Loke!
några dåliga mobilbilder.. men det tar så lång tid att ladda upp systemkamerabilder, så det fick bli dessa!
Buga
Hov :)
Hov uppsuttet :)
Så, det var lite om mej och mina hästar!, hope u like it!
Kan skriva om våra andra hästar i nåt annat inlägg framöver!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jaså, det är här man hittar dig nu för tiden. ;)

Kram

2012-04-30 @ 09:20:23
URL: http://mosterfridasblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0