Världens bästa ridskolehäst Krusa!

Har precis kommit hem ifrån att varit nere på okq8 och skickat iväg mitt brev till ponnyakuten!
.
Trodde seriöst aldrig att det skulle finnas ridskolehästar som Krusa, hon är inte en sk vanlig ridskolehäst.
När jag tänker på ridskolehäst ser jag mig en trygg lugn ponny som är stadig och inte bjuder på så mycket.
.
Min uppfattning om Krusa är att hon framför allt är väldigt pigg och stark. Men samtidigt är hon rätt så lugn, hon är väldigt känslig, possetiv, men reagerar på folk som kommer in i ridhuset, reser sig och liknande 'störnings' moment.
Hon är helt klart anorlunda, och hon är så himla rolig att rida. Hon blir bara roligare och roligare för varje gång och jag älskar henne sååååååååååååååå mycket! Det är obeskrivligt hur man kan känna så för en häst på så få gånger, för övrigt så är hon ett åtta årigt halvblodsto. Väldigt smäcker, mörk brun och jätte fin! Är tyvärr tjurig i spiltan, men aldrig gjort något dumt emot mig. Sedan har även stackars hästen sadelfång med.. Ni kan ju tänka mig försöka hoppa upp på henne för första gången, helt omedvetande om det, när jag var halft uppe så stegrade hon sig.. Men det gick ju bra, det gick ju så snabbt så han varken tänka eller att bli rädd. Förstod enligt min ridlärare att andra som rider henne brukar tappa henne när hon gör så.. (?) Men icke sa nicke, verkade som jag var den första på flera dagar att klara mig och få henne lugn? haha jag vet inte. Säger som vanligt .. BÄSTA KRUSA
.
Det var nog allt för mig idag, fick ta mig upp och ner hela vägen till stallet idag själv = biken! Jag var ju inte direkt torr när jag kom fram, det spöregnade hela vägen upp.. de andra i min ridgrupp trodde jag hade spolat Krusa inklusive mig själv, så blöt var jag! ;)
Gammal bild på krusa, bilden är nog något år gammalt, tagen ifrån ridskolans förra hemsida. Men denna
bild är ju absolut inte rättvis! hon är ju så mycket finare nu, äldre dvs. (tippar på ca 6 år på bilden).

Kommentarer
Postat av: Maja

Suuuuuper fiiin blogg! :o



2012-04-26 @ 11:06:55
URL: http://teamjumpers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0