ajaj..

Har varit sjukt dålig på att blogga.. Men har inte alls haft nåt att blogga om, eheh
Iallafall, red båda hästarna idag, allt gick så himla bra!
Började att rida Sigge, jag och Elin bestämde oss för att hoppa lite.
Vi hoppade en liten "bana" , på tre hinder, två små, sen ett lite större hinder i slutet!
Till en början var han väldigt lång och loj, men sen släppte han och var hur fin som helst!
Efter vi hade hoppat det några gånger, hoppade vi bara ett hinder, och höjde ganska rejält, han hoppade det som ingenting!
Blev några bilder från min monil, som kommer upp snart också.
.
.
Sen red jag ut en barbackasväng med Loke!
Tränade mest på kommandot "stopp" , det sitter perfekt nu!
När jag tar fram mina ben på hans bog ska han stanna direkt, vilket han gjorde.
Och när vi travade tog jag fram de en liten bit, så saktade han av till trav, tog jag fram de lite "kraftigare" så gjorde han halt direkt från trav.
Tränade också på att han ska lyssna på mina skänklar utan att använda tyglarna, höger gick det enklast att svänga åt, vänster var lite svårare.
När vi kom hem igen tränade vi buga och hov uppsuttet, superduktig är han!
Ska be någon fota oss när vi tricktränar, så det kommer lite nya bilder på oss.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad kul att han är så duktig Loke! =) Han är ju verkligen lättlärd.

Kram

2012-04-30 @ 09:21:39
URL: http://mosterfridasblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0